2006 жылы біз (Центр бизнес-решений Elim) шетелдік және қазақстандық ұйымдарға Қазақстанда нарықты зерттеу мен клиенттерді іздеп табуға көмектесе бастадық. 2008 ж. әлемдік қаржылық дағдарыс бізді қысқаша мерзімге жұмысымызды тоқтата тұруымызға итермеледі.
2009 жылдың аяғына қарай өзіміздің күшті және әлсіз жақтарымызды, қаталіктеріміз бен қол жеткен табыстарымызды, мүмкіндіктеріміз бен қауіп-қатерлерімізді талдап біз бастаған ісіміз – адамдарға нарықты жедел зерттеуге көмектесу үшін қайта жиналдық.
2009 жылдан 2013 жылға дейін түрлі қиындық пен өзгешеліктегі 500 жоба жасап шығардық. Әр ай сайын біз 3-5 жаңа нарықтан зерттеп үнемі деректерді іздеу және жинау мәселесімен – өндірістің көлемі қандай, импорт пен экспорттың көлемі қандай, салада компаниялар саны неше... Бұндай ақпаратты жедел табуға мүмкіндік болмады – ұзақ уақыт жұмсау қажт болды.
Біз керекті ақпартты тауып алатынбыз, бірақ негізінде бұл 50-100 Мб мөлшеріндегі және деректердің он жүз мыңдық жолдары бар Excel форматындағы файлдар болатын. Сиректеу Word және PDF форматттарында. Барлығын да жүктеп, біріктіріп, сұрыптап, есептеп, қайта тексеру қажет болатын. Бұның бәріне де сағаттар, күндер, айлар кететін.
Бізде «адами фактор» қателіктері – көрмеді, жіберіп алды, қажет деп есептемеді және т.б. көп болғанын аңғарған шығарсыздар. Барлығын 2-3, ал кейде 4 реттен қайта санауға тура келді. Бұл қымбат уақытымызды алды. Біз ең басты артықшылығымыз – мерзім мен сапа үйлесімділігімізден айырылдық. Деректердің үлкен мөлшерін өңдеуге келмейтін Excel кеңселік тіркемесімен мәселелер ісімізді қиындатты. Уақыттың аз болуынан біз жаңа жобалардан бас тарттық. Біз армандаған жұмыс азапқа айналды. Сол жағдайда одан ары жұмыс жасау мүмкін емес еді. Біз нарықты зерттеу үрдісін өзгертуге немесе одан ары қиналуға тура келді. Біз алғашқысын таңдадық.
Шиеленіскен жағдайда қажетті нарық жайлы ақпаратты жедел әрі оңай іздеп тауып, қызықтыратын сұрақтарға жауаптар алуға болатын дерекқорды құру идеясы туды. Сөйтіп бізде KazDATA деп атаған «Маркетингілік анықтамалық» тұжырымдамасы дүниеге келді. Мәселен, әрбір маманда – есепшілер, қаржыгерлер, заңгерлерде өздерінің мамандандырылған анықтамасы бар. Ал маркетолог, талдаушы және сатушыларда – жоқ. Олар қажетті ақпаратты іздеп бөлшектеп жинап отыруға мәжбүр.
2012 жыл түгелімен жуық KazDATA тұжырымдамасын жасап шығаруға кетті: мақсаттарды анықтау, міндеттерді, оны шешу жолдарын, ақпаратты жинау әдістерін және басқа да қажетті үрдістер мен элементтерді алдыға қою. Нәтиже бойынша 2013 жылдың басында біз жобаны тәжірибеде жүзеге асыруды бастадық.
2013жылдың қыркүйек айында іскерлік белсенділіктің маусымының ең басында біз алғш рет анықтамалықпен пайдалана алдық – біз қызықтыратын сұраққа жауапты әдеттегі бірнеше күннің орнына бірнеше секундта алдық! Біз оған сене алмадық – еңбегімізді соншалықты жеңілдеткенімізге және сондай бәсекелестік артықшылық алғанымызға. Біз оны KazDATA ЖҰМЫС ІСТЕЙДІ және де БӘРЕКЕЛДІ – УАҚЫТТЫ жүз есе ҚЫСҚАРТАДЫ деген шешімге келгенше үздіксіз тестіледік!
Содан соң 2014 жылы біз анықтамалықтың интерфейс дизайнын жақсарттық.
2016 жылдың басында сайт дизайнын жаңарттық.
Біз оны өзімізде де қалдыралдық, бізде ең маңызды бәсекелестік артықшылық – УАҚЫТ болушы еді. Алайда біз дің ұранымыз - ақпараттың алға басуы мен қолжетімділік. Біз нарық жайлы ақпарат барлық мүдделі тұлғаларға қолжетімді болғанын қалаймыз. Біз өзіміздің еліміз тезірек дамып, өндірісіміз дамып, біздің ел импорт және экспорттан барынша тәуелсіз болса екен дейміз. Кәсіпкерлер көбірек болса екен деп. Және де сол үшін – ақпарат керек. Сол себепті, KazDATA енді барлық мүдделі тұлғаларға қолжетімді.
Біз кәсіпқойлардың жұмысын тездетіп, ал шешімдерді қабылдау – негізделген фактілер және сандармен. Күн сайын біз KazDATA одан сайын пайдалырақ әрі ыңғайлырақ болу үшін жұмыс жасаймыз. Жүйелі түрде біз Қазақстан нарығындағы өзгерістер бойынша бірегей есеп берулерді жариялап отырамыз.
Қазақстандағы нарық жайлы ақпаратқа қолжетімділікке қош келдіңіз.
Қазақстандағы нарықты бірнеше секунд ішінде зерттеп шық!
Ақпарат бар – әрекет ететін кез келді!
"Центр бизнес-решений Elim" жайлы толығырақ - http://elimcenter.kz.
"Центр стратегического анализа и планирования" жобасы жайлы толығырақ - http://sapc.kz.
DirectMail Kazakhstan жобасы жайлы толығырақ - http://directmail.kz.
"Elim" институты – Қазақстандағы және ТМД елдеріндегі әлеуметтік және маркетингілік зерттеулер - http://www.marketingcenter.kz/.
KazData маркетингілік анықтамалығы зерттеулер мен баяндамалар үшін деректер көзі болды. Сондай жұмыстардың кейбіреуі төменде келтірілген.
http://group-global.org/kk/node/18528
"Через модернизацию на пути к "обществу идеи" мақаласы үшін (Қазақстан Республикасы және Сингапур)"
Муканова Лейла Бекбулатовна, әл-Фараби атындағы ҚазҰУ, ЭжБЖМ Экономика, 3-курс студенті
Ғылыми жетекшісі - Аубакирова Жанар Яхияевна, профессор
http://group-global.org/sites/default/files/publications/%D0%A1%D1%82%D0%B0%D1%82%D1%8C%D1%8F_0.pdfС.К. Расулова 1 э. ғ. к., доцент, А.Б. Оракбаева 1 4 к. студ. 1 Қаныш Имантаевич Сатпаев атындағы Қазақ ұлттық-техникалық университет, экономика және бизнес Институты, Қазақстан, Алматы қ.
http://portal.kazntu.kz/files/publicate/2015-05-28-elbib_6.pdf
Сүлеймен Демирел атындағы университет
http://sdu.edu.kz/files/docs/science/DOC1PAGE112015.pdf
Пищевая промышленность РК. Производство шоколада и кондитерских изделий - http://bnews.kz/ru/news/post/271323
Производство автомобилей в Казахстане: производители, импорт, экспорт - http://bnews.kz/ru/news/post/268960
kazdata.kz зерттеулерінің материалдары жарияланатын журналдың электронды нұсқасы.
http://businessmir.kz/images/archive/BMK-62_web.pdf
"Специфика ведения в Казахстане предпринимательской деятельности. Обзор рынка товаров и услуг Казахстана, актуальных для малого и среднего бизнеса Прикамья"
http://permtpp.ru/upload/iblock/4b5/spetsifika-vedeniya-v-kazakhstane-predprinimatelskoy-deyatelnosti.pdf
Mediterranean Journal of Social Sciences MCSER Publishing, Rome-Italy Vol 6 No 4 S3 August 2015
Seilbek Mussatayev Ph.D. in Political Science, Associate Professor, Chair of Political Science, Department of Philosophy and Political Science, Al-Farabi Kazakh National University, Almaty, Kazakhstan
Assem Kaidarova Ph.D. in Political Science, Associate Professor, Chair of Political Science, Department of Philosophy and Political Science, Al-Farabi Kazakh National University, Almaty, Kazakhstan
Maigul Mekebaeva Candidate of Political Science, Associate Professor, Chair of Political Science, Department of Philosophy and Political Science, Al-Farabi Kazakh National University, Almaty, Kazakhstan
http://www.mcser.org/journal/index.php/mjss/article/viewFile/7337/7026